Популярные записи:

Анджелина джоли умерла или нет Анджелина Джоли больна и умирает? Накануне празднования годовщины свадьбы Анджелины Джоли Накануне празднования годовщины свадьбы…Дизайн ногтей гель лак Дизайн ногтей гель-лаками Самым популярным материалом в салонах красоты на сегодня стали гель-лаки. Гель- лак…настоящая фамилия Максима Галкина Главная - Настоящие фамилии политиков, звезд и прочих известных людей Главная - Настоящие фамилии политиков,…Методики на воображение для взрослых Как развить фантазию и воображение взрослому? Есть ли упражнения, методики?Как развить фантазию и воображение взрослому?…Состояние анджелины джоли Forbes подсчитал состояние Анджелины Джоли и Брэда Питта Новость о разводе Анджелины Джоли и Брэда…

Чин крещения

Таинство крещения

Таинство крещения. Чинопоследование Таинства Крещения.

Православные катехизаторские курсы при Киевской Духовной Академии Киево-Печерской Лавры. Православный интернет курс.

В конце текста есть аудио запись этой лекции.

Крещение дает не гарантию спасения, а открывает путь к нему, крещение — это не кинетика, а потенция.

Некрещеный человек в силу первородного греха в сущности не может не грешить, а крещёный, хотя и может грешить, но властен и не грешить.

Крещение есть Таинство духовного рождения, именно поэтому оно возможно лишь единожды. Крещение есть принятие человека в лоно Церкви, только после него человек может приступать к Церковным Таинствам.

Крещение установлено самим Господом: «Итак идите, научите все народы, крестя их во имя Отца и Сына и Святаго Духа, уча их соблюдать все, что Я повелел вам; и се, Я с вами во все дни до скончания века. Аминь».

О том почему мы, православные, крестим детей мы говорили уже по предмету «Катехизис» — ссылка на лекцию.

Положено крестить ребенка на 8-ой день (так как обрезание тоже происходило на 8-ой день). Так как у мамы крещаемого в этот период еще продолжается очищение организма поэтому она не может войти в храм. В храм она входит только на 40-вый день, по прообразу того, как Богородица вошла в храм на 40-вый день. На 40-вой день читается молитва матери , по окончанию периода очищения. В этих молитвах испрашивается у Бога благословение для того, чтобы мама могла заходить в храм с ребенком – то есть происходит вооцерквление мамы и ребенка. Так положена совершать. Но у нас практика такая, что по факту детей приносят крестить в 3-5 месяцев то вычитывают все молитвы сразу: и маме, и ребенку за раз.

При крещении мальчика заносят в алтарь, а девочек только на солею. Если крестят дома (крещение можно совершать где угодно) то все совершается как в храме, единственное отличие что вооцерквление и матери, и ребенка происходит тогда, когда они с ребенком принесут в храм.

До 7-ми летнего возраста согласие на крещение ребенка требуется только от его родителей. Когда ребенку исполняется 7-14 лет тогда нужно согласие как ребенка так и родителей. Для крещения ребенка старше 14 лет нужно только его личное согласие.

«Крещаемым должно изучать веру, и в пятый день седмицы давать ответ епископу или пресвитерам.»

«Готовящимся ко крещению надлежит обучаться вере, и в пятый день седмицы давать ответ епископу, или пресвитерам».

Исключением могли быть только больные люди.

Или епископ, или священник, но в крайнем случае крестить может любой человек (мирянин) «страха ради смертного». С обязательным произнесением тайносовершительных слов и с тремя погружениями (обливания или помазывания):

«Крещается раб Божий (раба Божия, имярек) во имя Отца (первое погружение), аминь, и Сына (второе погружение), аминь, и Святаго Духа (третье погружение), аминь»;

Во время крещения бывает дают два имени крещаемому ребенку. Это практика не соответствует православной традиции.

Крестить мы не можем людей, которые:

— не хотят крестится.

— которые не имеют сознание (заболевание)

  1. Молитвы после рождения ребенка (1 день). Очень редко читается, в основном если при роддомах есть больничные храмы.
  2. Молитва на наречение имени младенца (8 день). На практике именно с этих молитв начинается Таинство Крещения ребенка.
  3. Молитва роженицы по истечении 40-ка дней
  4. Чин оглашения
  5. Последование святого Крещения и Миропомазанья.

На следующей лекции мы очень подробно разберем что именно читается и происходит по каждому пункту.

Книга, которую мы используем, для совершения Таинств называется требник. В эту книгу входит чинопоследование всех Таинств церковные. И всевозможные молебные пения.

Есть особая молитва женщины извергшей младенца и отдельным чином идет краткий чин Святого Крещения (страха ради смертного).

Крестим человека только один раз – раз и навсегда. Благодать Святого Духа в Таинстве Крещения ничем не смывается – ни расколом, ни ересями…

Если человек приходит и просит Крестить ребенка с именем которого нет в святцах – препятствий нет , можно крестить любым именем, ведь не имя освящает человека, а человек освящает имя. Человек своей жизнью освятил имя и поэтому попал в святцы и святцы пополнились этим именем. Но имен всех святых мы не знаем.

Если человек не знает крещен он или нет. В таких случаях перед этой формуле:

«Крещается раб Божий (раба Божия, имярек) во имя Отца (первое погружение), аминь, и Сына (второе погружение), аминь, и Святаго Духа (третье погружение), аминь»добавляем слова: «аще не крещен – крещается раб Божий (имя)».

Крещение и миропомазание служат подготовительными моментами для вступления в Евхаристическое собрание. Вступление в него открывает возможность жизни в Церкви без которой нет активной принадлежности к ней. Поэтому сами по себе крещение и миропомазание создают только пассивную принадлежность.

Таким образом, Таинство приема в Церковь содержит три момента:

Крещение является лишь первой ступенью восхождения души к Богу, и если за ним не следует обновление всей жизни, духовное перерождение, решительный отказ от дел «ветхого человека», то оно не приносит плода. Если же Крещение было только формальностью, данью традиции или моде, и человек продолжает жить как язычник или неверующий, он лишается всех плодов Таинства, отлучает себя от Христа и извергает себя из Церкви.

Источник:
Таинство крещения
Православные катехизаторские курсы. Предмет: Литургика. Тема лекции: Таинство крещения. Чинопоследование Таинства Крещения.
http://healthy-feed.com/tainstvo-kreshheniya-chinoposledovanie-tainstva-kreshheniya/

Таинство Крещения: текст службы

Входит священник и облачается в священническую одежду белую, и нарукавницы: и вжигаемым всем свещам, взем кадильницу, отходит к купели, и кадит окрест, и отдав кадильницу, покланяется.

Таже глаголет диакон: Благослови, Владыко.

Священник же возгласно: Благословено Царство Отца и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков.

Диакон же абие глаголет ектению: Миром Господу помолимся.

О свышнем мире и спасении душ наших, Господу помолимся.

О мире всего мира, благостоянии святых Божиих церквей и соединении всех, Господу помолимся.

О святем храме сем и с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в онь, Господу помолимся.

О Великом Господине и отце нашем, Святейшем Патриархе имярек, и о господине нашем преосвященнейшем митрополите [или архиепископе, или епископе] имярек, честнем пресвитерстве, во Христе диаконстве и о всем причте и людех, Господу помолимся.

О Богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея, Господу помолимся.

О еже освятитися воде сей, силою и действием, и наитием Святаго Духа, Господу помолимся.

О еже низпослатися ей благодати избавления, благословению Иорданову, Господу помолимся.

О еже приити на воду сию чистительному пресущественныя Троицы действу, Господу помолимся.

О еже просветитися нам просвещением разума и благочестия, наитием Святаго Духа, Господу помолимся.

О еже показатися ей отгнанию всякаго навета видимых и невидимых врагов, Господу помолимся.

О еже достойну быти нетленнаго Царствия в ней крещаемому, [или крещаемей] Господу помолимся.

О еже ныне приходящем [или приходящей] ко святому Просвещению, и о спасении его [или ея], Господу помолимся.

О еже показатися ему сыну [или ей дщери] света, и наследнику [или наследнице] вечных благ, Господу помолимся.

О еже быти ему сраслену и причастнику [или сраслене и причастнице] смерти и воскресения Христа Бога нашего, Господу помолимся.

О еже сохранити ему [или ей] одежду Крещения, и обручение Духа нескверно и непорочно, в день страшный Христа Бога нашего, Господу помолимся.

О еже быти ему [или ей] воде сей банею пакибытия, оставлению грехов и одежди нетления, Господу помолимся.

О еже услышати Господу Богу глас моления нашего, Господу помолимся.

О еже избавитися ему же [или ей же] и нам от всякия скорби, гнева и нужды Господу помолимся.

Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.

И диакону глаголющу сия, священник глаголет в себе молитву сию, тайно:

Подобает ведати, яко не возглашает, но аминь в себе глаголет.

Таже глаголет молитву сию велегласно:

Велий еси, Господи, и чудна дела Твоя, и ни едино же слово довольно будет к пению чудес Твоих. [Трижды.]

Ты убо, Человеколюбче Царю, прииди и ныне наитием Святаго Твоего Духа, и освяти воду сию. [Трижды]

И даждь ей благодать избавления, благословение Иорданово, сотвори ю нетления источник, освящения дар, грехов разрешение, недугов исцеление, демонов всегубительство, сопротивным силам неприступную, Ангельския крепости исполнену. Да бежат от нея наветующии созданию Твоему: яко имя Твое, Господи, призвах, дивное и славное, и страшное сопротивным.

И знаменает воду трижды, погружая персты в воде, и дунув на ню, глаголет:

Да сокрушатся под знамением образа Креста Твоего вся сопротивныя силы. [Трижды]

Яко Тебе подобает слава, держава, честь и поклонение вкупе со безначальным Твоим Отцем, и со Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков.

Диакон: Главы ваша Господеви приклоните.

И вдунет трижды в сосуд елея, и знаменает трижды сей, сиесть елей держимый от диакона, и рекшу ему:

Священник же глаголет молитву:

Владыко Господи Боже отец наших, сущим в ковчезе Ноеве голубицу пославый, сучец масличный имущую во устех, примирения знамение, спасения же от потопа и благодати таинство оными предобразивый, и масличный плод, во исполнение святых Твоих таин подавый: тем и бывших в законе Духа Святаго исполнивый, и сущих в благодати совершаяй: Сам благослови и сей елей, силою и действом, и наитием Святаго Твоего Духа, якоже быти тому помазанию нетления, оружию правды, обновлению души и тела, всякаго диавольскаго действа отгнанию, во изменение всех зол, помазующимся верою, или вкушающим от него в славу Твою и единороднаго Твоего Сына, и Пресвятаго, и Благаго, и Животворящаго Твоего Духа, ныне и присно, и во веки веков.

Священник, поя Аллилуиа трижды с людьми, творит кресты три елеем в воде.

Таже возглашает: Благословен Бог, просвещаяй и освящаяй всякаго человека, грядущаго в мир, ныне и присно, и во веки веков.

И приносится крещаемый. Священник же вземлет от елея двема персты, и творит креста образ на челе и персех, и на междорамии, глаголя:

Помазуется раб Божий [или раба Божия] имярек, елеем радования, во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, аминь.

И назнаменует его перси, и междорамия.

На персех убо глаголя: Во исцеление души и тела.

На руках: Руце Твои сотвористе мя и создасте мя.

И егда помажется все тело, крещает его священник, права его держа, и зряща на восток, глаголя:

Крещается раб Божий [или раба Божия] имярек, во имя Отца, аминь. И Сына, аминь. И Святаго Духа, аминь.

На коемждо приглашении низводя его и возводя. По крещении же умывает священник руце, поя с людьми:

Сей же псалом глаголется весь, трижды.

Облачается раб Божий, [или раба Божия] имярек, в ризу правды, во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, аминь.

И поется тропарь, во глас 8:

Ризу мне подаждь светлу, / одеяйся светом, яко ризою, / многомилостиве Христе Боже наш.

ПОСЛЕДОВАНИЕ СВЯТАГО МИРОПОМАЗАНИЯ

Благословен еси Господи Боже Вседержителю, источниче благих, солнце правды, возсиявый сущим во тьме свет спасения, явлением единороднаго Твоего Сына и Бога нашего: и даровавый нам недостойным блаженное очищение во святей воде, и божественное освящение в животворящем помазании: иже и ныне благоволивый паки родити раба Твоего новопросвещеннаго [или рабу Твою новопросвещенную] водою и Духом, и вольных и невольных грехов оставление тому даровавый. Сам Владыко, Всецарю благоутробне, даруй тому и печать дара святаго и всесильнаго, и покланяемаго Твоего Духа, и причащение святаго Тела и честныя Крове Христа Твоего. Сохрани его в Твоем освящении, утверди в православной вере, избави от лукаваго, и всех начинаний его: и спасительным Твоим страхом в чистоте и правде душу его соблюди, да во всяком деле и слове благоугождаяй Тебе, сын и наследник будет Небеснаго Твоего Царствия.

Возгласно: Яко Ты еси Бог наш, Бог еже миловати и спасати, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

И по молитве помазует крестившагося святым миром, творя креста образ:

На челе, и очесех, и ноздрех, и устех, и обоих ушесех, и персех, и руках, и ногах,

и глаголя: Печать дара Духа Святаго. Аминь.

Таже творит священник с восприемником и младенцем круга образ.

И поем: Елицы во Христа крестистеся, / во Христа облекостеся, аллилуиа. [Трижды.]

Господь просвещение мое и Спаситель мой, / кого убоюся? Стих: Господь защититель живота моего, от кого устрашуся?

И чтец: К Римляном послания святаго Апостола Павла чтение.

Апостол к Римляном [зачало 9, Рим 6:3-11]:

Братие, елицы во Христа Иисуса крестихомся, в смерть Его крестихомся. Спогребохомся убо Ему крещением в смерть: да якоже воста Христос от мертвых славою Отчею, тако и мы во обновлении жизни ходити начнем. Аще бо сообразни быхом подобию смерти Его, то и воскресению будем. Сие ведяще, яко ветхий наш человек с Ним распятся, да упразднится тело греховное, яко ктому не работати нам греху. Умерый бо оправдися от греха. Аще ли умрохом со Христом, веруем, яко и живи будем с Ним: Ведяще, яко Христос воста от мертвых, ктому уже не умирает, смерть Ему ктому не обладает. Еже бо умре, греху умре единою, а еже живет, Богови живет. Такожде и вы помышляйте себе, мертвым убо быти греху, живым же Богови, о Христе Иисусе, Господе нашем.

Посем диакон: Премудрость, прости, услышим святаго Евангелиа.

Иерей: От Матфеа святаго Евангелиа чтение.

Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.

Евангелие от Матфеа, зачало 6, [Мф. 28: 6-20]:

Во время оно, единиинадесять ученицы идоша в Галилею, в гору, аможе повеле им Иисус: И видевше Его, поклонишася Ему: ови же усумнешася. И приступль Иисус рече им, глаголя: дадеся Ми всяка власть на небеси и на земли. Шедше научите вся языки, крестяще их во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, учаще их блюсти вся, елика заповедах вам. И се, Аз с вами есмь во вся дни, до скончания века, аминь.

Диакон: Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.

Еще молимся о Великом Господине и отце нашем Святейшем Патриархе имярек, и о господине нашем преосвященнейшем митрополите [или архиепископе, или епископе] имярек [егоже есть область], и о всей во Христе братии нашей.

Еще молимся о Богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея, да тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте.

Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении и оставлении грехов раба Божия имярек, восприемника.

Еще молимся о новопросвещенном рабе Божии [или о новопросвещенной рабе Божией] имярек. О еже сохранену быти ему в вере чистаго исповедания, во всяком благочестии же и исполнении заповедей Христовых, во вся дни живота его.

Священник: Яко милостив и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

Священник: Слава Тебе, Христе Боже, упование наше, слава Тебе.

Лик: Слава, и ныне: Господи, помилуй, трижды. Благослови.

И во осмый день паки приносят его в церковь, во еже омыти. И разрешает ему священник пелены и пояс, глаголя молитвы сия:

Иерей: Избавление грехов святым Крещением рабу Твоему [или рабе Твоей] даровавый и жизнь паки рождения ему подавый: Сам Владыко Господи, просвещение лица Твоего в сердце его озаряти выну благоволи, щит веры его не наветован от врагов соблюди: нетления одежду, еюже одеяся, нескверну в нем и неблазнену сохрани, нерушиму в нем духовную печать благодатию Твоею соблюдая, милостив емуже и нам бывая, по множеству щедрот Твоих.

Яко благословися и прославися, пречестное и великолепое имя Твое, Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков.

Иерей: Владыко Господи Боже наш, купелию небесное осияние крещаемым подаваяй, паки родивый раба Твоего новопросвещеннаго [или рабу Твою новопросвещенную] водою и Духом, и вольных и невольных грехов оставление тому даровавый, возложи на него руку Твою державную и сохрани его в силе Твоея благости, некрадомо обручение сохрани и сподоби его в жизнь вечную и в Твое благоугождение.

Яко Ты еси освящение наше, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Диакон: Главы ваша Господеви приклоните.

Иерей: Одеявыйся [или одеявшаяся] в Тя, Христа и Бога нашего, Тебе подклони с нами свою главу, егоже сохрани непобедима подвижника пребыти на всуе вражду носящих на него и на ны, Твоим же нетленным венцем даже до конца победители вся покажи.

Яко Твое есть, еже миловати и спасати, и Тебе славу возсылаем со безначальным Твоим Отцем, и Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков.

И разрешает пояс отрочате, и пелены, и соединив края их, омочает водою чистою я, и кропит отроча, глаголя:

Оправдался еси [или оправдалася еси]. Просветился еси. Освятился еси. Омылся еси именем Господа нашего Иисуса Христа и Духом Бога нашего.

И взем губу новую напоенную водою, отирает лице его с главою, и перси, и прочая, глаголя:

Крестился еси [или крестилася еси]. Просветился еси. Миропомазался еси. Освятился еси. Омылся еси: во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, аминь.

Молитва на пострижение власов.

Иерей: Владыко Господи Боже наш, иже образом Твоим почтивый человека, от души словесныя и тела благолепнаго устроивый его, яко да тело служит словесной души: главу убо на высочайших положивый, и в ней множайшия чувств водрузивый, незапинающия друг другу: власы же главу покрыл еси, во еже не вреждатися преложеньми воздушными, и вся уды его потребно насадивый, да всеми благодарит Тя Изряднохудожника. Сам Владыко сосудом избрания Твоего Павлом Апостолом заповедавый нам, вся в славу Твою творити пришедшаго раба Твоего [или пришедшия рабы Твоея] имярек, начаток сотворити стрищи власы главы своея, благослови вкупе с его восприемником: и даждь им всем поучатися в законе Твоем, и благоугодная Тебе деяти.

Яко милостив и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

Диакон: Главы ваша Господеви приклоните.

Священник же глаголет молитву сию:

Господи Боже наш, от исполнения купельнаго Твоею благостию освятивый в Тя верующия, благослови настоящаго младенца, и на главу его благословение Твое да снидет. И якоже благословил еси пророком Самуилом Давида царя, благослови и главу раба Твоего [или рабы Твоея] имярек, рукою мене грешнаго, приходя ему Духом Твоим Святым: яко да преспеваяй возрастом и сединами старости, славу Тебе возслет, и увидит благая Иерусалимова вся дни живота своего.

Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

И постригает его крестовидно, глаголя:

Постригается раб Божий [или раба Божия] имярек, во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа.

Таже ектения, в нейже поминает по Святейшем Патриархе восприемника с новопросвещенным.

Диакон: Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.

Еще молимся о Великом Господине и отце нашем Святейшем Патриархе имярек, и о господине нашем преосвященнейшем митрополите [или архиепископе, или епископе] имярек [егоже есть область], и о всей во Христе братии нашей.

Еще молимся о Богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея, да тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте.

Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии и о спасении раба Божия имярек, восприемника и новопросвещеннаго [или о новопросвещенныя] имярек.

Священник: Яко милостив и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

Священник: Слава Тебе, Христе Боже, упование наше, слава Тебе.

Лик: Слава, и ныне: Господи, помилуй, трижды. Благослови.

Источник:
Таинство Крещения: текст службы
Прочитать полную статью и узнать больше про "Таинство Крещения", вы всегда сможете на информационном портале "Православие и мир"
http://www.pravmir.ru/tainstvo-kreshheniya-tekst-sluzhbyi/

Чин таинства Крещения

Если хочет креститься взрослый человек, он входит в храм (младенца приносят крестные) в одной нижней одежде (длинной рубашке), разутый, без пояса, с опущенными руками и становится лицом на восток.

Возглас: Тя бо поют вся силы небесныя и твоя есть слава Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков, аминь.

Возглас: Яко прославися имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков, аминь.

Яко держава Христа Бога нашего, со Отцем, и Святым Духом, ныне и присно, и во веки веков, аминь.

Господи Саваоф, Боже Исраилев, исцеляяй всякий недуг, и всякую язю, призри на раба твоего [или на рабу твою], взыщи, испытуй, и отжени от него [или от нея] вся действия диаволя. Запрети нечистым духом, и изжени я, и очисти дела руку втоею, и острое твое употребивый действо, сокруши сатану под нозе его [или ея] вскоре: и даждь ему [или ей] победы на него и на нечистыя его духи: яко да от тебе милость получив [или получивши], сподобитися безсмертных, и небесных твоих таин, и славу тебе возслет, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков, аминь.

Сый, Владыко Господи, сотворивый человека по образу твоему и по подобию, и давый ему власть жизни вечныя, таже отпадша грехом не презривый, но устроивый вочеловечением Христа твоего, спасение мира: сам и создание твое сие избавль от работы вражия, приими в царство твое пренебесное. Отверзи его [или ея] очи мысленныя, во еже озаряти в нем [или в ней] просвещению евангелия твоего. Сопрязи животу его [или ея] ангела светла, избавляюща его [или ю] от всякаго навета сопротиволежащаго, от сретения лукаваго, от демона полуденнаго, и от мечтаний лукавых.

И дует священник на уста его, на лоб, и на грудь, со словами: Изжени из него [или из нея] всякаго лукаваго, и нечистаго духа, сокрытаго и гнездящагося в сердце его [или ея].

Духа прелести, духа лукавства, духа идолослужения, и всякаго лихоимства: духа лжи, и всякия нечистоты, действуемыя по научению диаволю. И сотвори его [или ю] овча словесное святаго стада Христа твоего, уд честен церкве твоея, сына и наследника [или дщерь и наследницу] царствия твоего: да, по заповедем твоим жительствовав, и сохранив [или жительствовавши и сохранивши] печать нерушимую, и соблюл [или соблюдши] ризу нескверную, получит блаженства святых во царствии твоем.

Возглас: Благодатию и щедротами, и человеколюбием единороднаго Сына твоего, с нимже благословен еси, с пресвятым, и благим, и животворящим твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков, аминь.

Священник поворачивает крещаемого лицом на запад, с поднятыми руками, и спрашивает: Отрицаешилися сатаны [то есть: отрекаешься ли от сатаны], и всех дел его, и всех ангел его, и всего служения его, и всея гордыни его; Крещаемый или крестный за него отвечает: Отрицаюся [то есть: отрекаюсь].

Снова спрашивает священник: Отрицаешилися сатаны, и всех дел его, и всех ангел его, и всего служения его, и всея гордыни его; Крещаемый отвечает: Отрицаюся.

В третий раз спрашивает священник: Отрицаешилися сатаны, и всех дел его, и всех ангел его, и всего служения его, и всея гордыни его; Крещаемый отвечает: Отрицаюся.

Священник спрашивает: Отреклся ли [или отреклася ли] еси сатаны; Крещаемый отвечает: Отрекохся. [То есть: отрекся ли? — Отрекся]

Снова спрашивает священник: Отреклся ли [или отреклася ли] еси сатаны; Крещаемый отвечает:Отрекохся.

Третий раз спрашивает священник: Отреклся ли [или отреклася ли] еси сатаны; Крещаемый отвечает: Отрекохся.

Священник говорит: И дуни, и плюни на него [то есть на сатану].

После этого крещаемый поворачивается лицом к востоку, священник спрашивает: Сочетаваешилися Христу [сочетаешься ли со Христом]; Крещаемый или крестный за него отвечает: Сочетаваюся.

Снова спрашивает священник: Сочетаваешилися Христу; Отвечает второй раз: Сочетаваюся.

Третий раз спрашивает священник: Сочетаваешилися Христу; Отвечает третий раз: Сочетаваюся.

Второй раз говорит священник: Сочетался ли [или сочеталася ли] еси Христу; И отвечает: Сочетахся. Спрашивает: Веруеши ли Ему; И отвечает: Верую Ему, яко царю и Богу.

После этого крещаемый или крестный за него произносит Символ веры

После этого священник снова спрашивает: Сочетался ли [или сочеталася ли] еси Христу; Крещаемый отвечает: Сочетахся.

И снова спрашивает: И веруеши ли Ему; Крещаемый отвечает: Верую Ему, яко царю и Богу.

После этого крещаемый или крестный за него снова произносит Символ веры.

И в третий раз священник спрашивает: Сочетахся ли [или сочеталася ли] еси Христу; Крещаемый отвечает: Сочетахся.

И снова спрашивает: И веруеши ли Ему; Крещаемый отвечает: Верую Ему, яко царю и Богу. И глаголет:

После этого крещаемый или крестный за него в третий раз произносит Символ веры.

И снова спрашивает священник: Сочетался ли [или сочеталася ли] еси Христу; Крещаемый отвечает: Сочетахся.

И снова спрашивает священник: Сочетался ли [или сочеталася ли] еси Христу; Крещаемый отвечает: Сочетахся.

В третий раз спрашивает священник: Сочетался ли [или сочеталася ли] еси Христу; Крещаемый отвечает в третий раз: Сочетахся.

Священник говорит: И поклонися ему. Крещаемый говорит: Поклоняюся Отцу, и Сыну, и Святому Духу, Троице единосущней и нераздельней.

Священник: Благословен Бог, всем человеком хотяй спастися, и в познание истины приити, ныне и присно, и во веки веков, аминь.

Затем читает следующую молитву:

Владыко Господи Боже наш, призови раба твоего, [или рабу твою], имярек, ко святому твоему просвещению, и сподоби его [или ю] великия сея благодати свяаго твоего крещения. Отреши его [или ея] ветхость, и обнови его [или ю] в живот вечный, и исполни его [или ю] Святаго твоего Духа силы, в соединение Христа твоего, да не ктому чадо тела будет, но чадо твоего царствия. Благоволение и благодатию единороднаго твоего Сына, с нимже благословен еси, со пресвятым и благим и животворящим твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков, аминь.

Зажигаются полагающиеся при крещении свечи, а священник, облаченный в белую ризу, епитрахиль и поручи, кадит вокруг купели.

Священник возглашает: Благословено Царство Отца и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков.

Диакон читает ектению: Миром Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй (на каждое прошение).

О свышнем мире и спасении душ наших, Господу помолимся.

О мире всего мира, благостоянии святых Божиих церквей и соединении всех, Господу помолимся.

О святем храме сем и с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в онь, Господу помолимся.

О Великом Господине и отце нашем, Святейшем Патриархе имярек, и о господине нашем преосвященнейшем митрополите [или архиепископе, или епископе] имярек, честнем пресвитерстве, во Христе диаконстве и о всем причте и людех, Господу помолимся.

О Богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея, Господу помолимся.

О еже освятитися воде сей, силою и действием, и наитием Святаго Духа, Господу помолимся.

О еже низпослатися ей благодати избавления, благословению Иорданову, Господу помолимся.

О еже приити на воду сию чистительному пресущественныя Троицы действу, Господу помолимся.

О еже просветитися нам просвещением разума и благочестия, наитием Святаго Духа, Господу помолимся.

О еже показатися ей отгнанию всякаго навета видимых и невидимых врагов, Господу помолимся.

О еже достойну быти нетленнаго Царствия в ней крещаемому, [или крещаемей] Господу помолимся.

О еже ныне приходящем [или приходящей] ко святому Просвещению, и о спасении его [или ея], Господу помолимся.

О еже показатися ему сыну [или ей дщери] света, и наследнику [или наследнице] вечных благ, Господу помолимся.

О еже быти ему сраслену и причастнику [или сраслене и причастнице] смерти и воскресения Христа Бога нашего, Господу помолимся.

О еже сохранити ему [или ей] одежду Крещения, и обручение Духа нескверно и непорочно, в день страшный Христа Бога нашего, Господу помолимся.

О еже быти ему [или ей] воде сей банею пакибытия, оставлению грехов и одежди нетления, Господу помолимся.

О еже услышати Господу Богу глас моления нашего, Господу помолимся.

О еже избавитися ему же [или ей же] и нам от всякия скорби, гнева и нужды Господу помолимся.

Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.

Пока диакон читает ектению, священник тайно читает про себя нижеследующую молитву:

Эта молитва читается вслух:

Велий еси, Господи, и чудна дела Твоя, и ни едино же слово довольно будет к пению чудес Твоих. [Трижды.]

Ты убо, Человеколюбче Царю, прииди и ныне наитием Святаго Твоего Духа, и освяти воду сию. [Трижды]

И даждь ей благодать избавления, благословение Иорданово, сотвори ю нетления источник, освящения дар, грехов разрешение, недугов исцеление, демонов всегубительство, сопротивным силам неприступную, Ангельския крепости исполнену. Да бежат от нея наветующии созданию Твоему: яко имя Твое, Господи, призвах, дивное и славное, и страшное сопротивным.

Трижды благословляет воду, погружая в нее благословляющие персты и дует на нее, произнося:

Да сокрушатся под знамением образа Креста Твоего вся сопротивныя силы. [Трижды]

Яко Тебе подобает слава, держава, честь и поклонение вкупе со безначальным Твоим Отцем, и со Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков.

Диакон: Главы ваша Господеви приклоните.

Священник трижды дует на елей в сосуде, который держит диакон, и трижды благословляет елей.

Священник же глаголет молитву:

Владыко Господи Боже отец наших, сущим в ковчезе Ноеве голубицу пославый, сучец масличный имущую во устех, примирения знамение, спасения же от потопа и благодати таинство оными предобразивый, и масличный плод, во исполнение святых Твоих таин подавый: тем и бывших в законе Духа Святаго исполнивый, и сущих в благодати совершаяй: Сам благослови и сей елей, силою и действом, и наитием Святаго Твоего Духа, якоже быти тому помазанию нетления, оружию правды, обновлению души и тела, всякаго диавольскаго действа отгнанию, во изменение всех зол, помазующимся верою, или вкушающим от него в славу Твою и единороднаго Твоего Сына, и Пресвятаго, и Благаго, и Животворящаго Твоего Духа, ныне и присно, и во веки веков.

Священник при троекратном пении с народом «Аллилуйя» трижды изображает елеем в воде крест и возглашает:

Благословен Бог, просвещаяй и освящаяй всякаго человека, грядущаго в мир, ныне и присно, и во веки веков.

Священник, взяв на два пальца елея, крестообразно помазывает крещаемого:

Помазуется раб Божий [или раба Божия] имярек, елеем радования, во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, аминь.

Помазывает его грудь и спину со словами: Во исцеление души и тела.

Уши: В слышание веры.

Руки: Руце Твои сотвористе мя и создасте мя.

Ноги: Во еже ходити ему [или ей] по стопам заповедей твоих.

После помазания всего тела священник, обратившись на восток и прямо держа крешаемого, крестит его, трижды погружая в воду и при этом произнося:

Крещается раб Божий [или раба Божия] имярек, во имя Отца, аминь. И Сына, аминь. И Святаго Духа, аминь.

Каждое погружение совершает одновременно с призыванием каждого лица Святой Троицы. После крещения омывает руки и поет с народом трижды полностью

Возлагает на крещенного крест, произнося: «Возлагается на раба Божия (имя) Крест — хранитель всей вселенной, Крест — красота Церкви, Крест — сила народов, Крест — утверждение верующих, Крест — слава Ангелов и поражение демонов».

Одевает в крещальные одежды:

Облачается раб Божий, [или раба Божия] имярек, в ризу правды, во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, аминь.

И поется тропарь, во глас 8:

Ризу мне подаждь светлу, / одеяйся светом, яко ризою, / многомилостиве Христе Боже наш.

Источник:
Чин таинства Крещения
Rublev.com — универсальная информация по православию для широкого круга пользователей, путеводитель и помощник для всех желающих познакомиться с миром православной культуры.
http://rublev.com/tainstva/kreshchenie/service

COMMENTS